E-Bikegarantie
 

 

SAFEBIKE E-BIKEGARANTIE - SCHADES



WERTGARANTIE SE

Voor alle polissen onderschreven door Wertgarantie SE (vanaf 1/06/2023), gelieve de onderstaande instructies te volgen in geval van een schadegeval.
- Als de fietsenhandelaar die de fiets verkocht heeft de reparatie uitvoert, meld de claim dan bij hem.

Vraag de rijwielhandelaar om Equinox C&M BV op de hoogte te stellen van de schade voordat u met de reparatie begint.

- Indien u de reparatie niet laat uitvoeren door de rijwielhandelaar die de fiets verkocht heeft, dient u de schade voor aanvang van de reparatie telefonisch te melden bij Equinox C&M BV.

- Als u de reparatie niet laat uitvoeren door de rijwielhandelaar die de fiets verkocht heeft, moet u de schade telefonisch melden aan Equinox C&M BV voordat de reparatie begint.

 

Onze medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 op +32 (0)3 225 10 56 of via e-mail info@equinoxinsurance.be. of op het volgende adres Equinox C&M BV, Terlindenhofstraat 36, 2170 Merksem.

 

CARGARANTIE

Alle polissen afgesloten door CarGarantie SE (voor 1/06/2023) gelieve de onderstaande instructies te volgen in geval van een schadegeval.

- Als de rijwielhandelaar die de fiets verkocht heeft de reparatie uitvoert, meld het schadegeval dan bij hem.

Vraag de fietsenhandelaar om Cargarantie telefonisch op de hoogte te stellen van de schade voordat u met de reparatie begint.

- Indien u de herstelling niet laat uitvoeren door de fietsenhandelaar die de fiets verkocht heeft, dient u de schade telefonisch te melden aan CarGarantie vooraleer met de herstelling te beginnen.

Hun medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u en van 13u tot 17u op +32 (0)3 287 76 68.

- Als het niet mogelijk is om de schade telefonisch te melden, moet u dit onmiddellijk en voor het begin van de herstelling schriftelijk, per fax of per e-mail melden aan : CG Car-Garantie Versicherungs-AG, Succursaal België, Ruiterijschool 1 - Bus 6 2930 Brasschaat, E-mail : schadenclaims@cargarantie.be

- U dient de instructies van onze medewerkers in uw eigen belang op te volgen.

- Indien de fietsenhandelaar die de fiets verkocht heeft ook de herstelling uitvoert, kan de betaling rechtstreeks aan hem gebeuren.

In dit geval brengt de fietshandelaar u alleen de kosten in rekening die niet door de verzekering worden gedekt en die voor uw rekening komen.

- Als de reparatie niet wordt uitgevoerd door de rijwielhandelaar die de fiets heeft verkocht, vergoedt de verzekeraar de factuur die rechtstreeks naar u is verzonden, als deze factuur is betaald.

Echter, indien overeengekomen met de verzekeraar of Equinox C&M BV, kan de betaling voor de reparatie ook rechtstreeks aan de uitvoerende rijwielhandelaar worden gedaan.

In dit geval brengt de dealer alleen de kosten in rekening die niet door de verzekering worden gedekt.

 

Wanneer wordt er een expert gelast om de schade vast te stellen ?

Na ontvangst van een schademelding zal de verzekeraar al dan niet een expert aanstellen.

U moet steeds de toestemming van de verzekeraar afwachten vooraleer er mag worden hersteld.

- Hoe wordt een schade vergoed en hoeveel ?

• Indien de fietshandelaar die de fiets heeft verkocht ook de reparatie uitvoert, kan de afwikkeling direct met deze dealer plaatsvinden.

In dit geval rekent de dealer met u uitsluitend de kosten af die niet voor vergoeding in aanmerking komen en die voor uw rekening zijn.

• Indien de reparatie niet wordt uitgevoerd door de fietshandelaar die de fiets heeft verkocht, vergoedt de verzekeraar de in te sturen rekening direct aan u, indien deze rekening is betaald.

Indien dit met een medewerker van de verzekeraar  wordt overeengekomen, kan de betaling van deze reparatie echter ook direct aan de uitvoerende dealer geschieden.

In dit geval rekent de dealer met u uitsluitend de kosten af die niet voor vergoeding in aanmerking komen en die voor uw rekening zijn.

 

 

 


E-Bikegarantie
 

 

SAFEBIKE E-BIKEGARANTIE - SCHADES



WERTGARANTIE SE

Voor alle polissen onderschreven door Wertgarantie SE (vanaf 1/06/2023), gelieve de onderstaande instructies te volgen in geval van een schadegeval.
- Als de fietsenhandelaar die de fiets verkocht heeft de reparatie uitvoert, meld de claim dan bij hem.

Vraag de rijwielhandelaar om Equinox C&M BV op de hoogte te stellen van de schade voordat u met de reparatie begint.

- Indien u de reparatie niet laat uitvoeren door de rijwielhandelaar die de fiets verkocht heeft, dient u de schade voor aanvang van de reparatie telefonisch te melden bij Equinox C&M BV.

- Als u de reparatie niet laat uitvoeren door de rijwielhandelaar die de fiets verkocht heeft, moet u de schade telefonisch melden aan Equinox C&M BV voordat de reparatie begint.

 

Onze medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 op +32 (0)3 225 10 56 of via e-mail info@equinoxinsurance.be. of op het volgende adres Equinox C&M BV, Terlindenhofstraat 36, 2170 Merksem.

 

CARGARANTIE

Alle polissen afgesloten door CarGarantie SE (voor 1/06/2023) gelieve de onderstaande instructies te volgen in geval van een schadegeval.

- Als de rijwielhandelaar die de fiets verkocht heeft de reparatie uitvoert, meld het schadegeval dan bij hem.

Vraag de fietsenhandelaar om Cargarantie telefonisch op de hoogte te stellen van de schade voordat u met de reparatie begint.

- Indien u de herstelling niet laat uitvoeren door de fietsenhandelaar die de fiets verkocht heeft, dient u de schade telefonisch te melden aan CarGarantie vooraleer met de herstelling te beginnen.

Hun medewerkers zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u en van 13u tot 17u op +32 (0)3 287 76 68.

- Als het niet mogelijk is om de schade telefonisch te melden, moet u dit onmiddellijk en voor het begin van de herstelling schriftelijk, per fax of per e-mail melden aan : CG Car-Garantie Versicherungs-AG, Succursaal België, Ruiterijschool 1 - Bus 6 2930 Brasschaat, E-mail : schadenclaims@cargarantie.be

- U dient de instructies van onze medewerkers in uw eigen belang op te volgen.

- Indien de fietsenhandelaar die de fiets verkocht heeft ook de herstelling uitvoert, kan de betaling rechtstreeks aan hem gebeuren.

In dit geval brengt de fietshandelaar u alleen de kosten in rekening die niet door de verzekering worden gedekt en die voor uw rekening komen.

- Als de reparatie niet wordt uitgevoerd door de rijwielhandelaar die de fiets heeft verkocht, vergoedt de verzekeraar de factuur die rechtstreeks naar u is verzonden, als deze factuur is betaald.

Echter, indien overeengekomen met de verzekeraar of Equinox C&M BV, kan de betaling voor de reparatie ook rechtstreeks aan de uitvoerende rijwielhandelaar worden gedaan.

In dit geval brengt de dealer alleen de kosten in rekening die niet door de verzekering worden gedekt.

 

Wanneer wordt er een expert gelast om de schade vast te stellen ?

Na ontvangst van een schademelding zal de verzekeraar al dan niet een expert aanstellen.

U moet steeds de toestemming van de verzekeraar afwachten vooraleer er mag worden hersteld.

- Hoe wordt een schade vergoed en hoeveel ?

• Indien de fietshandelaar die de fiets heeft verkocht ook de reparatie uitvoert, kan de afwikkeling direct met deze dealer plaatsvinden.

In dit geval rekent de dealer met u uitsluitend de kosten af die niet voor vergoeding in aanmerking komen en die voor uw rekening zijn.

• Indien de reparatie niet wordt uitgevoerd door de fietshandelaar die de fiets heeft verkocht, vergoedt de verzekeraar de in te sturen rekening direct aan u, indien deze rekening is betaald.

Indien dit met een medewerker van de verzekeraar  wordt overeengekomen, kan de betaling van deze reparatie echter ook direct aan de uitvoerende dealer geschieden.

In dit geval rekent de dealer met u uitsluitend de kosten af die niet voor vergoeding in aanmerking komen en die voor uw rekening zijn.